Vi afsender ordrer næste gang i morgen kl. 13:00.

Handelsvilkår

Generelle salgs- og leveringsbetingelser for Helmholt Elektronik A/S. CVR-nr. 20204192. Farvervej 2-4, 7600 Struer.

Betaling

Vi tilbyder flere betalingsmuligheder. Online betaling med kreditkort, bankoverførsel, eller på forhånd godkendt kreditgivning (kun erhverv og off. institutioner). Alle vore betalingsmåder er helt gebyrfrie.

Kortbetaling. Ved betaling med kreditkort trækkes fakturabeløbet først på din konto, når varerne afsendes. I tilfælde af split-levering (2 afsendelser), da trækkes betaling for de del-fakturere varer  ligeledes på hver af de to afsendelsesdage. Vores kortbetaling er koblet direkte op mod NETS online betalingsplatform. En krypteret forbindelse sørger for maksimal sikkerhed. Du kan frit vælge Dankort, Visa/Dankort, VisaElektron, MasterCard og JCB.

Bankoverførsel. Ved bankoverførsel kan der gå op til to bankdage før vi modtager betalingen. Vi afsender først når betalingen er registreret modtaget, Derfor medfører denne betalingsmåde generelt længere leveringstid.
Danske bankoverførsler foretages til vores konto i Sparekassen Vendsyssel: 9070 5150200875.

Alm. kreditvilkår. Virksomheder kan anmode om en kreditaftale. Dog er første ordre normalvis kontant. Ved godkendelse af kredit oplyser vi kredittid samt maks. kreditbekøb. Det er herefter købers forpligtelse at overholde kreditaftalen ved rettidig betaling af forfaldne fakturabeløb. Det er endvidere købers ansvar at tilsikre at vi informeres om ændrede faktureringsforhold (eksempelvis ændret faktura e-mail addresse) videregives os, således at fakturering og fremsendelse af fakturaer ikke forhindres. Virksomheder med kreditaftale kan vælge elektronisk EAN fakturering.

Forsinket betaling. Hvis køber undlader at betale rettidigt for varer eller tjenestteydelser, af årsager som er uden for vores ansvar, da fremsendes betalingspåmindelse med rykkergebyr jf. rentelovens $9b. Kreditaftalen vil samtidig være suspenderet indtil fuld betaling for den forfaldne faktura er modtaget. Ved forsiknket betaling af større fakturabeløb (over kr. 5000,- ekskl. moms) vil der yderligere blive opkrævet forrentning af de forfaldne beløb jf. rentelovens $5. Ved om nødvendig inddrivelse af forfaldne beløb gennem retslig inkasso faktureres udgifter i henhold til retsplejelovens regler om sagsomkostninger.

Levering

Alle online bestillinger afsendes fra vores centrallager i Struer. Vi leverer til alle Danske kunder og til kunder i alle EU-lande samt Norge, Grønland, Island og Færøerne.

Leveringsmåder. Vi tilbyder tre GLS pakke-forsendelsesmåder: GLS pakkeshop (maks. 20 kg.), GLS erhvervspakke (maks. 30. kg til virksomhed) og GLS privatpakke (maks. 30 kg. hjem til dig). Ordrer som vejer over 30 kg. sendes med fragtmand, eller i flere GLS pakker, hvis dette er muligt og billigere. Du vælger selv leveringsmåde før du godkender din bestilling.

Leveringsomkostninger. Vi viser laveste forsendelsesgebyr specifikt for hver vare på varens produktside. Dermed får du klar information om forsendelsesgebyret allerede inden du ligger varen i indkøbskurven. Ordrens samlede forsendelsesgebyr afhænger af de bestilte varers totale vægt samt af den valgte leveringsmåde. Prisen for levering vises før du godkender din ordre.

Leveringstid. Lagerstatus og forventelig leveringstid vises for alle varer på disses produktside. Dermed får du klar information om leveringstid allerede inden du ligger varen i indkøbskurven.
Hvis du afgiver en ordre med flere varelinjer, hvor nogle er på lager og andre ikke, se da vilkår for dellevering nedenfor. Du kan til enhver tid logge ind og se dine restordre leveringsdatoer under menupunktet: "'Mine ordrer".

Dellevering. Vi splitleverer kun hvis ordrebeløbet overstiger kr. 500,- inkl. moms og kun såfremt du har valgt en betalt leveringsmåde. Ordrer med fragtfri levering splitleveres ikke!
Ved samlet levering af lagerførte og ikke lagerførte varer vil leveringstiden for den ikke lagerførte også være være ordrens leveringstid. Ønsker du at vi skal udføre strakslevering, af lagerførte varer, da bedes du påføre din bestilling en bemærkning om at "split-levering ønskes".

Ved modtagelse. Vi opfordrer til at du som forbruger kontrollerer forsendelsen for transportskade inden kvittering for modtagelse. Såfremt der er skade på pakken er det en god ide at gøre anmærkning over for transportøren på stedet. Det gør det også nemmere for dig at bevise, at der er tale om en transportskade. Handler du som erhvervsdrivende er du forpligtet til at kontrollere forsendelsen for transportskade inden kvittering for modtagelse. Såfremt der er skade på pakken bør du gøre anmærkning over for transportøren på stedet. Har du begrundet mistanke om, at transportskaden på pakken har medført skade på vareindhold, da påføres kvitteringen "nægtet modtagelse" og transportøren tager pakken med igen. Transportskade eller mangler i leverancen skal meddeles os på modtagelsesdagen eller senest den efterfølgende hverdag.
Når du har modtaget dine varer, bør du sammenholde disse med faktura/følgeseddel. Eventuel fejlleverance skal meddeles os på modtagelsesdagen eller senest den efterfølgende hverdag.

Bortkomne forsendelser. Alle vore forsendelser er transportforsikrede. Det vil sige, at skulle en pakke bortkomme under forsendelse, da erstatter vi op til det fakturerede beløb. Er din forsendelse ikke ankommet til bekræftet tid, da kan du bede os efterlyse forsendelsen hos transportøren. Vi udbetaler erstatningsbeløbet eller genfremsender de bestilte varer uden beregning, hvis transportøren ikke kan finde og levere forsendelsen inden for 10 hverdage.

Forsinket levering. Køber er berettiget til at annulere et køb såfremt der opstår en væsentlig leveringsforsinkelse som køber ikke er ansvarlig for. Ordren skal dog annuleres før denne er afsendt og faktureret. Såfremt køber annulerer købet på grund af forsinkelse, efter at afsendelsen har fundet sted, da påhviler det køber at bære omkostningen for returnering den eller de varer som ønskes krediteret.
Ved onlinekøb er det købers ansvar at sikre, at den påførte leveringsaddresse er korrekt, samt at der om nødvendigt er en modtager til stede på leveringstidspunktet, som kan kvittere for modtagelse. Leveringsforsinkelser, som er forårsaget af køber, er alene købers ansvar og kan ikke give anledning til annulering af købet.
Køber skal være opmærksom på, at GLS opkræver et omadresseringsgebyr på kr. 62,50 inkl. moms i det tilfælde, at der er fejl i leveringsaddressen (eksempelvis at vejnavnet ikke findes i den angivne by). Vi forbeholder os ret til at viderefakturere køber for dette gebyr såfremt det er køber som har forårsaget addresseringfejlen. Kontroller derfor altid, at leveringsaddressen er angivet korrekt før du godkender dit online køb.

Returvarer og garanti

Garanti og reklamation. Helmholt Elektronik A/S garantibehandler i henhold til 24 mdr. reklamationsret ifølge dansk købelov (hvoraf de første 6 måneder er garantiperiode). Garanti ud over over de 6 måneder, som købeloven foreskriver, ydes kun i det omfang, at dette er anført af producenten (producentgaranti) eller i købsaftalen (sælgergaranti). I de første 6 måneder repareres/ombyttes defekte varer således vederlagsfrit hos os eller producenten, med mindre fejlen beviseligt skyldes betjeningsfejl, modifikationer eller misbrug fra brugerens side. Efter de første 6 måneder og frem til reklamationsperiodens udløb efter 24 mdr. repareres/ombyttes der kun vederlagsfrit såfremt der foreligger bevis for at fejlen har været til stede på leveringstidspunktet – f.eks. fabrikations- eller materialefejl, eller der er givet forkerte oplysninger om varen – f.eks. om materialer eller funktionalitet.
Bemærk, at vi over for forhandlere ligger 6 måneder til købelovens reklamationsfrist. Det vil sige, at du som forhandler kan have varen på lager i op til 6 måneder og herefter fortsat yde kunden 24 mdr. reklamation. Medsend dog altid kopi af din salgskvitering, såfremt det er MERE end 24 måneder siden at varen blev købt hos os! Vi reklamationsbehandler IKKE varer som er købt hos os for mere end 30 måneder siden.
Vigtigt: Det gælder altid og uden undtagelser, at reklamationsvarer skal returneres til os før vi kan igangsætte en garantibehandling!

Ikke garantiomfattede varer. Helmholt Elektronik A/S yder ikke garanti på følgende varer:
- Glødepærer og lysstofrør (idet levetid og holdbarhed afhænger at mekanisk og strømmæssig behandling).
- Afbrændte udgangstransistorer i forstærkere, med mindre afbrædningen kan henføres til en fejl i forstærkeren (sådanne komponenter udskiftes efter accepteret tilbud på reparation).
- Varer med en forhandler nettopris under DKK 30,- ekskl. moms. (kun hvis der er tale om gennemgående fejl på flere leverede enheder - partifejl).

Returnering af varer. Når du indsender returvarer skal der altid medfølge en udfyldt returvareblanket. Du kan åbne returvareblanketten ved at klikke på nedenstående link:

Returvareblanket

Helmholt Elektronik A/S dækker ikke returforsendelsesomkostninger, men du kan bestille en GLS ShopReturn forsendelsesblanket til kr. 36 ekskl. moms via følgende link:

GLS ShopReturn

GLS vil efterfølgende sende en addresselabel via e-mail, som du kan sætte på returpakken.

Bemærk, at denne addresselabel skal bestilles på en separat ordre. Du må ikke bestille andre varer på samme ordre. Du kan sende op til 20 kg. på én GLS ShopReturn addresselabel.

Ombytning/kreditering. Hvis varen konstateres omfattet af garanti vil den blive repareret eller ombyttet. Er dette ikke muligt, eller ønskes den i stedet krediteret vil fakturabeløbet blive krediteret din konto, senest 5 hverdage efter at vi har fået varen retur.

Reparationsservice. Ved behov for service, kan vores tekniske service kontaktes på tlf. 9684 0618.
Returnering af varer til service sker ved indsendelse til: Helmholt Elektronik A/S, Farvervej 2-4, 7600 Struer, Att: 'Service'. Varen vil blive repareret indenfor ca. 1 uge, med mindre specielle forhold skulle forekomme.
Varer som er omfattet af garanti/reklamation repareres/udskiftes gratis. Varer som ikke længere er omfattet af garanti repareres efter kundens godkendelse af reparationstilbud. Ønsker kunden ikke varen repareret kan varen returneres imod et servicegebyr på kr. 200,- ekskl. moms. Kan vores teknikker ikke finde fejl på en indsendt vare, sendes varen ligeledes retur mod et gebyr på 200,- ekskl. moms.
Defekte byggesæt repareres til en fast pris på kr. 100,- plus 25% af byggesættets vejl. udsalgspris.

Almindelige forbehold. Helmholt Elektronik A/S dækker ikke håndværker,- eller andre udgifter i forbindelse med demontering og genmontering af produktet. Vi kan ligeledes ikke drages til ansvar for fabrikationsfejl i produkter. Varer, der returneres UFRANCO eller på efterkrav, modtages ikke uden forudgående aftale. 
Husk, at vi ikke kan kontrollere om indsendte rep. varer er beskadiget før eller under transporten. Sørg derfor for omhyggelig og forsvarlig emballering af varen før indsendelse.


Persondatapolitik

Når du handler på ELEXTRA.dk er den dataansvarlige virksomhed Helmholt Elektronik A/S. Vi opbevarer alle kundedata i eget server-miljø på vores hovedkontor i Struer. 
Vi overholder alle gældende krav om beskyttelse og hemmeligholdelse af personlige kundeoplysninger, som afgives i forbindelse med oprettelse af konto og køb i vores netbutik.
Vi registrerer kun basalt nødvendige personoplysninger (navn, adresse, e-mail og telefonnummer), og vi opbevarer kun data om samhandel, i det omfang vi er forpligtede til, for at kunne administrere vore garantiforpligtelser samt overholde dansk regnskabslov. Dette indebærer, at ordre- og betalingsinformationer opbevares i 5 år hvorefter oplysningerne slettes. Fordelen for dig er, at du kan logge ind og se din ordrehistorik og altid har nem adgang til den evt. nødvendig faktura- og garanti-information vedr. tidligere købte produkter. Du behøver således ikke at gemme de tilsendte fakturaer - Vi gemmer dem for dig.
Privatkundekonti slettes automatisk når kontoen ikke har været brugt i 5 år. Såfremt du måtte ønske det, kan du dog til enhver tid bede os om, at lukke din konto og slette dine personlige kontaktinformationer (navn, adresse, e-mail og telefonnr.) i vores kundedatabase.

Brugen af cookies. Vores netbutik gør kun brug af cookie-lagring på din PC eller mobile enhed når du accepterer dette. Vores cookie gemmes i maks. 24 måneder og bruges udelukkende til at give dig en mere brugervenlig kundeoplevelse. Vores cookie hjælper os med at genkende dig når du genbesøger vores netbutik. På den måde får vi mulighed for at tilpasse indhold, i overensstemmelse med dine tidligere valg og præferencer.

Viderebringelse af personlige oplysninger. Persondata videregives kun til NETS (kortbetalingsdata) og til GLS (leveringsadressedata). Vær opmærksom på at alle udvekslede kortbetalingsdata mellem din PC eller mobile enhed, og vores kortbetalingstjeneste, NETS, overføres via en sikker ssl-krypteret forbindelse. Dermed kan en uvedkommende 3. part ikke tilegne sig adgang til fortrolige betalingskortinformationer. GLS modtager ligeledes leveringsadressedata via en sikker forbindelse, og kun i nødvendigt omfang for at kunne befordre vore forsendelser til destinationsadressen. GLS har ikke ret til at bruge disse data til andre formål.
Derudover videregives persondata kun til 3.part i den udstrækning loven kræver. Vi indgår ikke aftaler eller partnerskaber med reklameservice-virksomheder om deling af kundeoplysninger.

Juridisk ansvar og gældende ret

Når du handler på HELMHOLT.dk er den juridisk ansvarlige virksomhed Helmholt Elektronik A/S (CVR-nummer: 20204192) i Struer, Danmark. Samhandel er i alle henseender underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med samhandel afgøres ved en dansk domstol.

Senest opdateret d. 23. April 2018.